Oj vilken bra helg!

Hej igen! Hoppas ni alla har haft en bra helg, det har nämligen jag:)

I fredags kväll var det träning med fotografering i det nya matchstället. Resultatet får i väl se framöver. Efter träningen var det dags för Bühl, som alltid efter fredagsträningrna. Det var även den här gången mycket trevligt...

I helgen har vi haft riktigt fint väder! Jag har gått klädd i sommarkläder hela helgen. Hur härligt som helst. Jag känner att jag uppskattar kalla, mörka höstkvällar men jag klagar inte heller på att somaren dröjer sig kvar lite grann. Jag hinner nog med lite höstmys ändå framöver.

Lördagen spenderade jag i Zürich ihop med Nati och Sivli. Nati är en lagkompis medan Silvi spelar med Wintertour. Det var riktigt trevligt och jag lyckades hitta både en tröja och en vinterjacka. Kändes dock lite skumt att köpa en vinterjacka när man fortfarande går runt sommarklädd... Men det gick bra det oxå.
På kvällen tog jag det riktigt lungt... jag skrev lite brev, kollade lite bilder, åt godis och njöt av att kunna göra vad jag kände för.

Idag hade vi seriepremiär. Vi spelade emot Chur som är ett bra lag. De har även de en svensk tjej i laget. Matilda Holmbom som spelar i landslaget med oss och som även spelat en halv säsong i IKSU. Vi var väl inte jättebra idag men vann ändå med 4-2. Vi hade en 3-0 ledning som vi tappadetill 3-2 i tredje men vi ordnade upp det ,och kunde lägga in sista i öppen kasse. Det var skönt att vinna premiären. Även jag kan bättre men kom ändå därifrån med en assist, alltid nåt. Man ska vara glad för det lilla.

Efter matchen for vi iväg på middagsbjudning. Vi var hembjudna till en svensk/schweizisk familj på middag. Vi fick riktig schweizisk mat, fondue chinoise, något som schweizare vanligtvis äter på julafton. Det var iaf både gott och riktigt trevligt! Familjen är verkligen hur mysig som helst. Jag har bifogat tre bilder från kvällen. Den första är på oss och barnen, sen är det en bild från matbordet och den sista är en bild som jag och barnen tog på oss själv.

Vi fick låna lite tyska barnböcker av familjen, vlket är perfekt för oss. Vi lånade tre Astrid Lindgren böcker, jag tror det är extra bra då vi har lite hum om vad sagorna handlar om. Ni kan önska mig lycka till.. nu blir det nämligen tyskaläsning varje kväll framöver. Ser faktiskt fram emot det.:)

Nu är klockan mycket igen.. jobb imorgon som vanligt...Det går säkert bra, det brukar det göra.

Kram och godnatt!



Kommentarer
Postat av: elinw

Hej vännen!
Vad roligt att läsa om dig och att du verkar trivas bra! Just nu skulle jag inte sakna skolan om jag var du, metodkursen är inte så najs sas...
ps:snart kan vi också skypa=), har skaffat en sån dator Kram

2007-09-25 @ 15:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0