Och så har det gått.....


Nu är det slut på försäsongscuper. Spelade väl okej i helgens turnering i Wintertour men jag vet att laget kan bättre. Vi spelade fyra matcher igår och två idag vilket resulterade i sex segrar!! Vi vann alltså:) Jag har insett att jag inte riktigt gillar cuper. Att värma upp fyra gånger på en och samma dag är inte riktigt vad som står överst på min önskelista. Det är däremot skoj att spela match så det kanske väger upp det hela lite.

Vad har då hänt i helgen:

- jag gjorde mitt första mål i Dietlikon, en straff där jag drog målvakten

  Här ser ni bevis på det:)

- lyckades även göra mål nr två på ett backskott

- Domarnivån här är under all kritik. Igår var vi med om det sämsta tänkbara i turneringens första match och jag trodde inte att det kunde bli värre. Det var dock inte slut där, utan en av de katastrofala domarna råkade ramla över sargen i början av andra och skadade sig olyckligtvis ganska illa såg det ut som. Helt plötsligt hade vi bara en domare, tills en kille i jeans från seketeriatet eller nåt hoppade in och tog pipad.... jo jag tackar ja...

- Vi har fått bra kontakt med en svensk/schweizisk familj här i närheten av oss. Vi hade i och med det läktarstöd både igår och idag och har fått tre nya fans familjens döttrar, iaf två fans, den yngsta är ärlig och säger att innebandy är tråkigt, trots att det är vi som spelar:) Vi ska även på middag till den här familjen den 23 september. Nu ska vi få testa riktigt schweizisk mat, ska bli riktigt intressant och trevligt:)

- Tog lite bilder efter dagens matcher för en innebandytidning här i Schweiz, ska tydligen göra nån intervju oxå. Kul! De hade velat ha lite bilder på mig i privata kläder men tyvärr är jag inte så uppklädd när jag far på turnering... träningskläder var allt jag hade så det fick det bli.

- Foten har inte blivit bättre och är det samma lika imorgon blir det ingen innebandy för min del... Då blir det aktiv vila... gym och cykel kanske....

- Vissa i laget vägrar förstå engelsa längre. Att komponera tyska meningar tar oforskämt mycket tid och energi men jag tacker mina lagkompisar för deras tålamod, TACK! Jag vill ju trots allt lära mig...

- IKSU är klara för Europacupen:) Nu är det dock sluthejat på er.. Ni får klara er utan mitt stöd i Vaanta men det hade ni nog räknat med. Jag är i alla fall glad att jag jag får träffa er alla lite extra i vinter, bra jobbat!

Avslutade helgen med filmkväll med Karin, mysigt! Skönt att inte behöva göra nåt ansträngade, detta var perfekt.

Tack för alla inlägg förresten, kul!!

kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Namita

Hej tjejen!
Roligt att läsa om hur du har det, jag läser bloggar flitigt på jobbet. Perfekt med en blogg att läsa när man sitter i telefonkö! :)
De verkar gå jättebra för dig, och det var ju iofs inget jag tvivlade på innan du for, trist med foten bara. Vad är det med er krulltvillingar egentligen? Måste den ena vara skadad bara för att den andra är det...är det de som kallas tvillingsympati kanske? ;) Hursomhelst hoppas du blir bra snart, jobbigt att behöva pina sig igenom träningar bara för att folk inte ska tycka man är en diva...
Kram och sköt om dig!

2007-09-11 @ 19:01:10
Postat av: Anna

Sjysst att dra målisen, men du vet ju att du är grym syrran!!
Bra med bildbevis :)

2007-09-15 @ 23:03:12
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0