Helt fantastisk helg!

Sitter nu och är riktigt sliten, det svider i ögonen för att jag är så trött. Det tar verkligen på krafterna att vara ute i friska luften en hel dag. Det är dock någonting vi räknat med, vi har ju fått haft en helt fantastisk dag!

Vårt alpäventyr började med en lång bussresa längs krokiga bergsvägar till Disentis där vi spelade av cupmatchen som vi enkelt vann med 22-1. Detta var nog det sämsta laget jag någonsin spelat mot. Jag har verkligen aldrig varit med om maken. Vissa kunde överhuvudtaget varken skjuta eller passa... jag tyckte faktiskt lite synd om dem. Matchen känndes superlång på grund av alla målen och domarna var till och med sämre än de jag beskerv förra helgen, hur det nu kan vara möjligt. De tog massor av utvisningar på en sån grej som avstånd... sen blåste de verkligen sönder matchen. Det roligaste misstaget de gjorde var att vi under ett powerplay lyckades göra mål men deras spelare fick enligt domaren inte komma ut... Vår kapten pratade till och med med domaren och frågade om hon inte skulle få komma ut eftersom hon tyckte lite synd om dem, men han var bestämd och sa att hon skulle sitta kvar. Jag förstår han, gör man nåt så hemskt som att stå för nära ett frislag då ska man allt sitta av hela sitt straff:S

Efter matchen åkte jag, Karin, Simi och Tanja till Cresta. En liten, liten alpby där Simis föräldrar har en stuga. Det var hur mysigt som helst men eftersom klockan var så mycket när vi kom fram gick vi och la oss på en gång, det var ju idag vi hade planer för....

Vi vaknade kring halv tio, åt en mysig frukost, förberedde matsäcken och sen gav vi oss ut på vår vandringstur. De första 500 metrarna trodde både jag och Karin att vandringen skulle ta kål på oss... men vi vågade inte säga nåt högt. Vi kom dock båda in i "andra andningen" och sen var det hur lungt som helst! Vi traskade på med olika pauser för fotografering, fika och vatten och nådde tillslut målet. Vi var kring 2700 meters höjd och det var helt fantastiskt vackert! Det var riktigt soligt när vi började vår promenad men halvvågs upp blev det ganska mulet och var väl det tills vi började vår promenad neråt igen. Det gjorde dock inte så mycket för vi höll oss varma genom att vandra och så blev det rätt fina bilder ändå. Både jag och Karin hade med oss kameran vilket resulterade i över 350 bilder tillsammans. Nu har jag lite att rensa med andra ord... men jag har hellre för många än för få.

Imorgon är det en ny jobbvecka och seriepremiärsvecka.... Det är nu det vi är här för börjar på riktigt!:)

Här ser ni lite bilder från helgens äventyr!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Cooooooolt!! =)

2007-09-17 @ 00:36:20
Postat av: Ami

Hej! Vad underbart fina saker ni får vara med om. NJUT, säger jag! Men vilka pajas till domare ni har, hahahaha! Skrattar ju så jag ramlar av stolen varje gång berättar nåt om dom. Hahaah, hoppas det blir bättre till serien. Hör av mig snart igen. Kram vännen!

2007-09-17 @ 20:57:16
Postat av: Mallan

Hej gumman! Jag är så glad för din skull över hur bra du verkar må. Det värmer i hjärtat! Att jag sen är mer avundsjuk på dina bergsvandringar än på innebandyspelet är väl ett tecken på att även jag mår bra och har fattat rätt beslut... :-) Vilka underbara bilder!!
Saknar dig här hemma! KRAAM

2007-09-17 @ 22:32:37
Postat av: Anna

Vilka underbara bilder!!!

2007-09-17 @ 23:46:37
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Helmi

Tja yo! Vågade inte annat än att skriva ett inlägg eftersom jag är inne och läser ;) Jag uppskattar verkligen dig!! Vi ses om några timmar! :) puss puss

2007-09-18 @ 00:07:10
Postat av: Sandra

Hej vännen..
Vilken superhelg du haft..
Otroligt fina bilder, med ännu finare vy då ni vandra...Det behövde ni efter en sååå tråkig match haha..Stackars tjejer..
Ha en bra vecka på jobbet
Sköt om dig
Kraaam

2007-09-18 @ 17:37:34
Postat av: Sofia

Hej! Jag vill också vandra och se de vackra bergen när jag kommer och hälsar på! Det vore grymt roligt. Kul att se bilder från er utflykt! :D Kram och ha det bäst! Vi ses ju snart!

2007-09-20 @ 08:40:45
Postat av: Simon

"Det har blivit dyrt här i Scweiz"...men naturen verkar det sannerligen inte var nåt fel på! Grymt avis!

2007-09-20 @ 19:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0