Helgens upptåg...


Söndag kväll... Det här har varit en otroligt lugn dag måste jag säga. Hade hoppats på att jag skulle sova sjukt länge idag men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Kom inte i säng förrän klockan var över 4, och trots det vaknade jag utan anledning redan kl 9! Jag ligger redan många timmar efter eftersom jag sovit dåligt hela veckan. Har väl prioriterat blogg och msn nattetid antar jag. Jag har i alla fall ingen annan att skylla min nuvarande trötthet på än mig själv.

Helgen har varit bra! Fredagar tränar vi alltid 22-22.30 och efter det så är det alltid kvällsfika i byns restaurang, Bühl. Det är absolut inget tvång på att vara där men det är riktigt mysigt och trevligt och det verkar det som att de flesta tycker.

I lördags hade vi ett nytt lagjobb, tvätta bilar. Jag och Karin var uppsatta på passet mellan 13.30-18. Av någon konstig anledning så hade både jag och Karin missat starttiden. Vi var båda säkra på att det var kl 14.30 vi skulle vara där så när de ringde och frågade vart vi höll hus blev det lite stressigt på Dornenstrasse 2... Vi kom dit strax innan halv tre, och som tur var var det inga sura miner från de övriga i laget... Vi skurade sen på bra tills klockan var strax efter 18. Detta var ett roligt jobb, något jag funderar på att sno med mig hem till IKSU:)

På kvällen hade jag och Karin inflyttningsfest. Det blev lite stressigt eftersom vi var på biltvätten ganska länge men det var ändå okej. Vi löste tidsbristen med att äta middag och göra oss i ordning trots att folk började att droppa in. Det blev en mysig kväll med bland annat singstar. Vi avslutade kvällen med att leka en lek... alla hade vi en lapp på pannan med en känd person som vi såklart inte fick veta vem det var. Leken gick ut på att man, när det var sin tur, fick ställa ja och nej frågor. Var svart ja på ens fråga fick man fortsätta tills dess att man fick ett nej. Om så var fallet var den nästas tur att fråga. Jag kom sist:( Hade Ronald MacDonald.. Hur lätt är det att komma på med ja och nej frågor? Jag lyckades inte iaf...

Idag var jag, Karin, Simi och Tanja och gymmade, sen har jag varit ute och ätit på restaurang med Giovanni Marti och hans blivande fru. Giovanni är team manager för UHC Dietlikon och var den som värvade mig till Schweiz och Dietlikon. Vi var på en Mexikansk restaurang som låg alldeles bredvid Zürichsjön. Det var riktigt gott och trevligt och jag har ytterliggare en kväll att minnas!

Efter middagen så ville Giovi visa mig Zürich nattetid för att det är så vackert, och det var det verkligen! Vi tog alltså en guidad tur med bilen på en halvtimme innan vi begav oss hem till vår lilla by igen.

Nu är det snart måndag igen och vi har alltså varit här i tre veckor... oj, vad tiden går fort!

Här ser ni lite bilder från helgen







Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej vännen! Vad roligt att ni hittar på massa skojiga saker! Kul med bilder också! Vi hörs snart, jag tänkte att jag ska bestämma när jag ska komma och hälsa på snart. Vad roligt att du kommer hem i november eller när det nu blir, då bokar jag en resa till dig efter jul tror jag. Ja, vi hörs! Kraaam!

2007-09-04 @ 17:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0