Helg och seriepremiär

Oj oj oj, vad en vecka går fort... Det här har vart en riktigt bra vecka oxå. Vi har inte vart på en enda tyska lektion, men jag har faktiskt varit duktig och pluggat alla mina timmar ändå=) Jag är verkligen motiverad at lära mig tyska och det känns riktigt bra. Jag lär mig mer och mer varje dag. Det bästa sättet att lära är att prata med Tschigi. Det är hon som tvingar mig att prata tyska. När hon pratar med mig väntar hon på att jag ska formulera min mening och sen är det ju hon som tar initiativet till mitt tyskapratande. Däremot är det jobbigare att prata med  andra eftersom det känns som att  de inte vill vänta på att jag ska formulera mig... Inte för att nån sagt nåt eller gjort nåt som tyder på det men det är väl inte riktigt så att de tokpeppar en att fortsätta heller när man själv tröttnat och bytt till engelska... hoppas ni förstår vad jag menar...

Insåg idag att Nati lärt mig över 80 nya ord på jobbet, det är mycket. Idag hade vi test och jag klarade alla ord... Ho valde slumpvis i högen av kort hon gjort till mig och så skulle jag säga vad det var hon höll upp.. lätt när man gjort sin läxa:D

Imorgon ska jag till Zürich och shoppa. Jag har inget bestämt jag måste ha utan vill ha nya kläder i allmänhet bara. Hittar jag nåt köper jag väl det antar jag. Är inte van att ha så lite kläder att välja mellan... känns som man typ har samma hela tiden. Fick ju inte plats med så mycket när det begav sig.. att flytta ett liv från ett land till ett annat, när man bara få ta med 20 kg, är mycket svårt! Jag hade i och för sig med mig 30 kg men det räckte inte det heller...

Hade fotografering idag med nya matchstället.... Nu har jag äntligen fått nr 66:) Kommer vara såååå fin i min matchdress på söndag, med rätt nr och kjol och allt:) Trodde när jag först insåg att jag skulle spela i kjol att jag aldrig skulle tycka det var snyggt med kjol och matchsockor... och jag har insett att jag säkert aldrig lär ändra åsikt heller:) Brukar känna mig både fin och kvinnlig i kjol men så är som inte fallet här... Jaja, ni får se lite fler bilder framöver och då förstår ni säkert vad jag menar.

Nu är klockan mycket och jag ska göra mig klar för sängen... och imorgon ska jag sova länge, riktigt länge! Ska till Zürich först halv ett så jag har gott om tid!

Kram, godnatt och trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Hej Ina!
Vad kul att du trivs och mår bra. Det är så roligt att läsa din blogg och se vad ni har för er. Kul att du skriver på norrländska... ;-)
Lycka till i serien! Kram kram

2007-09-22 @ 10:19:53
Postat av: Sussi

Hej pullan!
Stort LYCKA TILL i seriepremiären!!! Spännande att få läsa om hur det gått!
Vi har matchvecka till veckan - känns overkligt och extremt roligt :-) Vi ska troligen stanna sen i Ö-vik och ha en favorit i repris.
Puss!

2007-09-23 @ 14:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0