Vinst igen

I helgen var det dags för seriematch nr 2. Motståndet stod Burgdorf Wisards för vilket innebar en bussresa på lite drygt en och en halv timme. Det roliga var att vi trots det hann med en halvtimmes paus. Denna togs med 15 minuter kvar till arenan och verkade vara inplanerad. Hihi, schweizare är verkligen inte vana att åka långt.

Vilken fin hall vi fick spela i. Verkar som att vi har den sämsta hemmahallen i serien. Känns lite smått pinsamt men vad kan man göra åt det. I serien finns det inte heller behov av en större för oss. Hallen är så gott som fullstor och det går väl in drygt 150 åskådare. Vi har inte fler i publiken så då har jag nästan en hall där 150 ser mycket ut än där det ser ut som närmast sörjande släpats sig dit.

Matchen då... det var väl lite halvdant spel från våran sida. Jag tyckte ändå det var okej emellanåt men våran tränare var inte alls nöjd. Stundtals tycker jag att vi spelar riktigt bra men visst, det är en hel del slarv...

Resultatet då... jo, vi vann med 6-2=) Och vill ni veta det sjukaste, jag gjorde hela 2 mål! Jag har nog aldrig tidigare i min elitkarriär gjort mer än ett i en och samma match.... jag gjorde det första målet i matchen redan efter 35 sekunders spel. Det andra gjorde jag på straff i den andra peioden. Blev lite förvånad att jag fick ta den eftersom jag anser att både Simi och Karin är vassare på straffar än vad jag är. De kanske ville kolla om jag pallar pressen när det är på riktigt. Jag lyckades dock riktigt bra och målvakten satt i fel hörn av målet när jag kunde lägga in bollen med ett backhandlyft. Skoj!

Lördagekvällen blev sen riktigt lugn. Vi var hemma vid halvtolv och var då ganska trötta. Ingen utgång den här helgen heller alltså...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej pullan!
Igår kändes som du var med mig hela träningen - jag använde nämligen din vattenflaska... Så varje gång jag flämtandes kom till båset och törstade så var det du som räddade mig.
Att jag sen gjorde en skitträning har väl ingenting med saken att göra :-)
Kul att du får måla - fortsätt så!
Hörde att du kommer hem en sväng i november. Kul!
Stor kram på dig!

2007-10-02 @ 17:34:35
Postat av: Stefan

Du börjar bli lite av en straffspeciallist juh!!

2007-10-02 @ 17:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0