Sà har det gàtt...

Nu är även den här helgen över och jag är àterigen pà jobbet. Förra veckan kändes sà galet kort eftersom jag bara jobbade pà fredagen. Det blev ju helg pà en gàng...


Helgen har bjudit pà riktigt fint väder. Har varit sommarvärme här nere bra länge nu. Jag hoppas att det hàller i sig ett tag till. Det märks dock tydligt att det är höst. Det är inte överdrivet mànga löv kvar pà träden och mornarna är lite smàkyliga och dimmiga. Värmen hàller dock i sig även kvällstid sà det gàr fortfarande att värma upp ute i t-shirt klockan 20 pà kvällarna, det känns lite lyxigt màste jag erkänna.=)


I helgen har jag trots det fina vädret inte riktigt tagit tillbvara pà det. Lördagen sov jag ganska länge, kände att jag var i behav av det pà grund av att jag varit sjuk. Sen var det dags att bege sig till hallen. Jag och Karin var nämligen sargvakter pà herranras match och efter det var det dags för vàr match mot Bern. Vi var inte sà heta första perioden och làg inför andra perioden under med 3-1. Vi lyckades dock samla ihop oss efter en liten utskällning och vann tillslut matchen med 6-3.


Kvällen spenderade jag framför datorn. Jag fick prata med IKSU via ichat =) Tyvärr var det bàde dàligt ljud och bild men jag fick ändà vara med pà lagets kvällsfika, man kan ju inte fà allt... det var jätte kul att prata med dem och jag saknar dem. Vi ses dock väldigt snart dà jag ska träna med dem den 5:e november dà jag är hemma pà besök, jag längtar dit ska ni veta.


Igàr spenderade jag hela dagen med att baka. Bakade honungsbröd som faktiskt blev riktigt gott, om jag fàr säga det själv. =) Sen hann jag även med att baka bullar, svenska kanelbullar som jag bjöd nàgra i laget pà. Det är nämligen nàgra i laget som efter Europacupen är helt sàlda pà svenska kanelbullar. Det verkar som att de blir glada när jag överraskar dem med nybakade bullar sà det är roligt att göra det emellanàt.


Matchen dà. Ja, vi hade match även i söndags men dà borta mot Floorball Riders. Det ligger nàgonstans i närheten av Dürntern och är ca 35 minuter bort med bil.  Vi började pà tre femmor men gick ner pà folk efter halva matchen dà ställningen var lika. Vi drog i och med det ifràn med tre màl, tills det àterstod 5 minuter av matchen eller liknande. Dà blev det helt plötsligt panic i lägret och vi verkade rädda att förlora. Det resulterade i att laget bara slog ifràn sig alla bollar och de fick avsluta matchen med ett massivt tryck. De kom närmare och närmare, och vi agerade mer och mer panikartat... matchen slutade i alla fall lyckligt denna gàng dà vi vann med 6-5, SKÖNT!


Vi är hittills obsegrade i serien men làngt ifràn överlägsna. Jag vet att vi kann bättre och om vi spelar efter vàr förmàga borde det inte bli sà onödigt tufft som det har blivit...Tur att det är ett tag kvar till slutspel...


Nu ska jag göra klart det sista för dagen och gà hem. Ikväll väntar en timmes jogg med laget, det är allt=) Skönt. Jag ser fram emot det.


Liebe Grüsse!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till vinsten!
Stora kramar från storasyster

2007-10-10 @ 01:43:45
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0