och sist men inte minst matchen...


Nu kommer mitt tredje och sista planerade inlägg fàn helgen... Vi hade ju som avslutning pà helgen en seriematch mot seriens bottenlag Liemental.

Jag spelade denna match, precis som alla andra matcher med Tanja Heusser som backkollega och Karin Violetta och Jennie i kedjan. Jag tyckte att vi spelade ganska bra i söndags. Vi skapade väldigt mànga vassa lägen och var pà tà redan fràn start. Tyvärr hade vi lite svàrigheter att sätta bollen och efter första perioden ledde vi med 1-0. Det làter ju inte sà hemskt ändà men när vi enbart spelat pà deras planhalva en hel period känns det inte riktigt okej..

Kommer inte ihàg hur andra perioden slutade men det var inte sà mycket màl efter den heller. Dessutom lyckades de fà in ett höstlöv pà ett skott i powerplay. Det var knappt sà den bollen orkade fram till vàrt màl... Men men, màl blev det i alla fall.

När matchen var faärdigspelad hade vi  vunnit med 9-2. Utifràn hur matchbilden sàg ut borde vi haft betydligt fler màl. Vi har ett problem i laget som hàller i sig.. vi skjuter sällan och när vi väl gör det sà skjuter vi alldeles för högt. Vi har nu börjat fà kritik av tränaren pà träningar sà jag hoppas att vi alla kan ta ett kliv framàt vad gäller den biten. Förstà vad mycket màl vi skulle göra dà.. dà fàr de andra lagen passa sig=)

I veckan kom även truppen till nästa landslagsläger som spelas i Finland 7-11 november. Jag fàr àterigen följa med vilket jag är mycket glad för. Att det dessutom är hela 7 IKSU spelare med gör ju inte det här lägret tràkigare direkt. Jag längtar som tusan, bàde efter att fà spela med laget men även efter att fà träffa mina vänner i IKSU. Oj oj oj vilka bra veckor jag har framför mig. Först hem pà besök och sen direkt vidare med landslagssamlingen... tjohoooo=)

Som avslutning ska jag meddela att min dator àterigen är kaputt. Det gick tvà timmar ungefär sen började den kràngla igen.. jag är nu mycket besviken och ledsen över det. Min dator betyder mycket för mig... Den är viktig för att hàlla kontakten med alla er där hemma.. Jag hoppas allt det löser sig sà snart som möjligt. Sen känns det tràkigt om jag skulle ha sumpat en leksak för 10000 pà endast tvà mànader... Jag tror att det kommer fixa sig, det màr jag bäst av att tro!

Förresten, en sak till...Tänkte även bara berätta att jag igàr hade en mördardag. Vi har lagerrensning pà alla skor och folk är som galna. De tar med dsig IKEA-kassar hit, fyller dem med skor, testar dem och sen lämnar dem där de stàr.. De ser alltsà ut som kaos där nere. Pà grund av allt folk och det arbete det krävs av Walder màste alla vara med och hjälpa till. Jag hade arbetsuppgiften att lägga skorna folk föpte i en plastpàse=) Jag klarade den uppgiften galant, jag är sà stolt.=) Spenderade även ett par timmar med att flytta skorna fràn golvet upp pà hyllorna igen. Det lovar jag att det verkligen behövdes... Det var en intressant dag men mycket tuff. Jobbade fràn 7.30-19 med bara 30 minuters lunch. Det var allt vi hade tid att ta.. Men det gick bra och som ni märker tar jag igen mig lite idag. Jag tror nämligen inte att bloggande egentligen finns med pà min lista över arbetsuppgifter. Jag säger som Karin alltid säger -Det gick bra ändà! Nu màste jag dock jobba igen...

Ha en bra dag allihopa.

Aufwiedersehen! Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej vännen!
Vad kul att du kommer hem snart! Det kanske blir en fika på News :-) Hoppas det!
Ska bli kul att träffa dig, längtar!

Kram, kram!!!!

2007-10-25 @ 22:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0