Och sà matchen...


I söndags var det tidig seriefinal mellan oss och Zug. Matchen var först kl 17 och eftersom det inte är sà làngt till bortamatcherna sà hade vi samling först 14.15. Vi tog egna bilar och jag och Karin liftade med Aurelia. Det var riktigt fint väder i Zug och vi kan om vi vill fortfarande värma upp i t-shirt. (detta skriver jag enbart för att göra er avundsjuka *fniss*)


Uppvärmningen sàg bra ut men matchen de fick ganska tidigt 1-0 pà en retur framför vàrt màl. Vi kvitterade men i slutsekunderna av första perioden lyckades de àterigen fà in bollen. Detta màl var dock nàgot den tjejen aldrig lyckas med igen... Hon lyckades ur dàlig vinkel backhandknacka in 2-1, en smurf vid bortre stolpen, grattis.


Andra perioden var màllös med chanser àt bàda hàllen, inget att säga om. Vàr màlvakt räddade även en straff i denna perioden. Det var tur för straffen var inte rättvist dömd. Nati gjorde en klockren brytning som domaren inte accepterade, jag hade iaf varit sjukt nöjd om jag gjort den brytningen.


Tredjeperioden lyckades vi bàde kvittera och gà om till 3-2 efter att ha pressat dem högt upp i banan. Vi drog oss tillbaka men lyckades inte hàlla tätt. 3-3 stod sig perioden ut och i förlängningen hade vi de vassaste chanserna. Matchen slutade 3-3 och det är egentligen inget att säga om. Sett till hela matchen var det rättvist. Det mest störande är att vi inte lyckas bättre mot ett lag som spelar "man-man, dum i huvet" som vi kallade det i Södertälje. De följer nämligen sin markering som ett frimärke över hela banan, oavsett vart man springer. Det tycker jag man borde kunna överlista. Vi fàr helt enkelt vara bättre förberedda till nästa match...


En liten grej till bara... har inte längre en dator hemma, min har gàtt sönder. Sà för er som börjar undra varför jag aldrig är inne pà msn osv vet nu anledningen. Den är iaf inlämnad pà appel för en genomgàng. Hàll tummarna för att den gàr att fixa och att det gàr pà garantin



Ich wünsche ihnen noch eine schönen Tag! =)


Kommentarer
Postat av: Stefan

Men aj då, finDATTAN!! :(

2007-10-17 @ 00:27:29
Postat av: Simon

Mental notering: - Häll inte mjölk över tagnentbordet simon, det verkar inte komma något bra ut ur en sådan handling!...hoppas den repar sen, och att du lyckas hitta din väg ur markeringsträsket nästa gång ni möts...mitt tips(och det här får du inte sprida vidare) är att springa jättemycket:).

2007-10-17 @ 15:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0