Jag skulle vilja presentera min sambo...


Nu har jag insett att jag varit sambo i två månader utan att presentera Karin för er... jag borde skämmas. Det är ju något som är otroligt viktigt i mitt liv nu och jag har inte ens tänkt på att låta er lära känna henne lite bättre. Det är i alla fall på tiden nu=)

Karin är enligt mig en glädjespridane tidsoptemist som älskar allt som är onyttigt.

Karin och jag är nog ganska lika i vissa anseenden medan vi i vissa är väldigt olika. Detta ser jag som något positivt, förstå vad mycket vi kan lära oss av varandra. Karin har sett som sin uppgift att i år lära mig att bli bättre på stress. Hon insåg ganska tidigt i vårt samboliv att jag inte var något vidare bra på det. Det är en brist jag är mycket medveten om och som jag vet är väldigt synlig då man umgås mycket med mig, än mer om man bor med mig. Jag är tacksam att Karin tagit sig an uppgiften och är mycket nyfiken på vad hon kan åstadkomma. Jag hoppas mycket på att hon lyckas bra=)

Karin är även mycket bra på att sprida glädje omkring sig. Hon bjuder gärna på sig själv, berättar historier och är ironisk. Just vad gäller humor skulle jag vilja säga att vi har en ganska lik humor. Jag tycker i alla fall att hon är rolig vilket är mycket bra.=)

Karin är den personen jag känner som är mest beroende av sin dator. Karin är beroende av skype, msn, facebook, youtube mm. Nu när hon är ledig (eftersom hon numera är jobbsökande) spendrar hon säkert 80% av sin lediga tid framför datorn. Om jag får spekulera över vad hon gör resterande 20% av tiden så chansar jag på att hon sover. Karin är nämligen mycket för att sova. Hon älskar att sova länge, sover gärna middag och om hon inte har nåt annat för sig lägger hon sig gärna för att vila. Där är vi mycket olika. Jag har lite mer energi än Karin. Har dock blivit lite latare sen vi blev sambos vilket Karin verkar vara mycket nöjd över. När jag går och vilar eller somnar så säger hon att hon är stolt över mig... Jag vet inte vad jag gör som är så bra men blir som alltid glad över beröm=) *fniss*

Karin är tillsammans och vanligtvis sambo med Jon som ni kan se på kort nedan. Han varkar vara en mycket bra kille och de passar, det lilla jag har sett, mycket bra ihop.

En av Karins begåvnigar är att hon är otoligt duktig på flätor. Hon chockar laget emellanåt med häpnandsväckande frisyrer hon slänger ihop på ett ögonblick. Hon är självklart även min personliga frisyrfixare emellanåt när jag har riktigt hemska hårdagar och hon kliver in och räddar mig=) ASå om ni någonsin ser mig i en inbakad fläta på kort eller liknande så kan ni vara säkra på att Karin varit i farten.

Jag gillade Karin som person redan innan vi blev sambos men har insett att hon är bättre än vad jag trodde. =) Även om vi är olika och jag emellanåt har tänkt, oj det här kan bli ett problem, så har både hon och jag insett vad vi har för olikheter och kompromissat lite båda två för att det ska bli så smärtfritt som möjligt. Så här långt finns det inga irritationsmoment från min sida och jag hoppas det förblir så.. Karin däremot kan jag tänka mig stör sig lite på mig.. inte för att det märks på henne överhuvudtaget, men hon gör nämligen merparten av hushållssysslorna i dagsläget. Karin känns lite som min husfru. Inte för att jag ber henne utan hon tar sig an uppgifterna utan att klaga och det är gjort nr jag kommer hem från jobbet. Jag måste säga att jag är otroligt tacksam och hoppas kunna betala tillbax någon dag.

Sist men inte minst är hon en gottegris utan dess like. Jag är på god väg att snart rulla fram på planen istället för att springa så om jag inte snabbt lär mig att motstå frestelser så måste jag ta till ett nytt godisförbud. Det som är mycket störande är att Karin äter sjukt mycket mer gott än vad jag gör och på henne syns det inte ett dyft!!! Jag är imponerad och avundsjuk. Det är väl bara att acceptera att alla är olika och livet är orättvist. Bara att gratulera Karin, grattis!

Det får räcka för den här gången... nästa gång jag skriver om min sambo så känner jag henne ytterliggare lite bättre. Jag har aldrig tidigare bott ihop med en kompis och jag måste erkänna att jag gilar det mycket. Jag älskar sällskap och med en sambo behöver jag aldrig vara ensam. Jag är mycket glad att min första och troligtvis enda erfarenhet i livet men att bo ihop med en vän funkar så otroligt bra. Jag tivs otroligt bra här nere, lite för bra nästan, och jag är övertygad om att det hade varit annorlunda om jag inte haft Karin!

Här nere ser ni några bilder på min sambo...

   Karin med sin pojkvän Jon

  Fixad inför fest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0