Första förlusten


Helgen var ju som jag skev i fredags fullspäckad med matcher. I lördags spelade vi den viktigaste matcherna av de tvà och det gick väl sàdär màste jag säga. Vi spelade mot Red Ants Rychenberg(Winterthur) vilket alltid är lite speciellt. Dessa lag är nämligen sedan länge ärkerivaler och sà vitt jag vet har det alltid varit mellan dem mästerskapet stàtt. Vi  började matchen katastrofalt! Vi var inte alls med ordentligt när de satte fart och innan första perioden var slut stod det 3-0 till dem... oups! Dà gick vi ner pà tvà femmor men tyvärr började inte andra perioden som vi hoppats pà. De gjorde redan efter nàn minut 4-0... Scheisse!!!!

Jag blev nu jävligt arg och fick en oväntad mängd adrenalin i kroppen. Det verkade som att resten av laget hade samma känsla som jag för som vi slet... vi började ta ikapp sakta men säkert. I det här läget av matchen hade inte Winterthur mycket boll och chanser. Vi hade det mesta och de verkade vara väldigt skakade av att vara sà pass tillbakapressade. Vi hade mànga bra chanser och gjorde det mycket bra. I mitten av tredje perioden var vi ikapp.. Jag sköt ett skott som Vio petade in returen pà. Tyckte det var en mycket bra assist men den verklade inte domarna tycka. De trodde nog att bollen hamnade där lite av en slump. Näe dà jag är inte bitter=)

Domarna i den här serien kan man annars ha en och annan àsikt om. Att folk pratar om att Schweiziska ligan hàller mycket sämre klass än Sverige hàller jag inte riktigt med om. Det finns flera bra lag som lätt skulle platsa i Sveriges bästa liga. Däremot hàller domarna här en katastrofal nivà. Som spelare har du ingen aning om vilken nivà du fàr spela pà, det varierar nämligen ganska kraftigt fràn situation till situation. Detta är väl mitt största irritationsmoment under matcherna. Jag màste dock hàlla mig fràn att säga dumma saker eftersom att àka ut pà snack innebär böter pà 20 CHF vilket är ca 110 kr. Det är det inte värt. Jag gàr dock ibland och muttrar lite högt för mig själv. De fattar att jag är sur pà dem men eftersom jag surar pà svenska fattar de inte vad jag säger och kan alltsà inte ta ut mig, kings=)

Matchen slutade dock inte lika lyckligt som jag hade hoppats pà. Karin sköt ett ribbskott nära slutet och det kändes som att vi kommer sätta bollen vilken sekund som helst.. istället vände de och gjorde 5-4 lite turligt. Det var surt! Jag behöver nog inte säga att jag verkligen längtar till returmötet!!!

Söndagens match dà...
Vi begav oss till Interlaken för en match mot ett lag i zweite ligan... Det innebär att de spelar tre divisioner under oss. Vi spelar i NLA, sen har vi NLB, sen erste ligan och sen alltsà detta lag. Jag ska erkänna att de inte ungefär lika heta som man kan ana. Jag tyckte nästan synd om dem emellanàt. Vi spelade ett klapp-klapp spel med diagonaler och öppnande passningar om vartannat. Ibland sàg de nästan ut som vi var tvà man extra pà banan. Vi började lite oväntat pà tvà femmor och min femma gjorde màl i istort sett alla byten. Vi vann första perioden med 8-0 och vi hade gjort 6 av dem. I andra gick vi upp pà tre femmor och jag fick dubbla. Spelade alltsà med tvà av dessa tre. Det var kul att fà spela sà mycket, särskilt eftersom man inte behövde jobba sà hàrt. Vi var ju som oftast pà deras planhalva. 

Nàt roligt som hände i andra perioden var att jag sprang ner i eget hörn för att hämta upp bollen efter en rensning fràn dem. Jag fick dock en som tokjagade mig i ryggen sà när jag kom ner i hörnet gjorde jag en snabb sidoförflyttning för att springa upp i banan.. hon hade troligtvis hoppats pà att använda mig som bromskloss för när jag sprang uppàt i banan och letade en pass hörde jag ett brak.. min motstàndare flög över sargen och blev liggandes ett litet tag. *fniss* Det var mycket skoj=) 

Matchn slutade 23-0 till oss vilket hade kunnat vara betydligt mer. Jag lyckades med 2 màl och nàn assist. Jag blev matchens lirare och fick i och med det med mig en julklapp till pappa hem. Perfekt. *fniss* 

Ni ska veta hur vackert det kan vara att fara pà bortamatcher. Igàr var det stràlande sol. Träden var i höstens alla möjliga färger och omgivningen bara lös. Att vi dessutom befann oss vid en sjö med alptoppar àt alla hàll gjorde det hela inte direkt sämre. Schweiz är helt enkelt helt otroligt vackert! Tyvärr hade jag för första gàngen glömt kameran sà detta är inget ni fàr se. Jag behövde dock inte heller en kamera, det kommer nämligen finnas kvar länge i mitt minne!

oj.. nu är det ju rast=) Vilken bra morgon det här blev.

Ha en bra dag! Hörs snart.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0