Det är såååå typiskt

Har precis kommit hem från en mycket trevlig kväll på Bühl. Tränade idag för sista gången i Volketsviel, ett par mil bort... Ska tydligen träna här i Dietlikon alla pass, det är perfekt. Så från och med nu slipper vi träningar fredag kväll kl 20-22 utan nu ska det tydligen vara 19.15-21. Sehr besser!

När vi gick ut till bilen idag frågade Karin om det var ok för mig att köra.. självklart sa jag men frågade om jag inte skulle springa in och hämta mitt körkort... Karin tyckte det var onödligt och jag höll med, vi for iaf utan det. Det är ju typiskt att när vi sen skulle fara hem från träningen så var det en poliskontroll. Vi fattade inte så mycket av avd han sa och eftersom vi inte hade körkort med oss låtsades vi förstå änu mindre, hoppades att det skulle hjälpa lite, men tji fick vi. Simi var tolk i baksätet och jag som körde fick 20 chf i böter och är innan tisdag tvungen att ta mig till en polisstation och visa att jag faktiskt ägen ett körkort. Är det inte typiskt att det händer när man till och med tänker tanken, men av ren lathet skiter i det. Tur att det inte var dyrare än ca 120 kr. Värre var det för Tanja som satt i baksätet. Hon har alltid bälte men inte idag.. hon fick böta 60 chf.. närmare 360 kronor. Det var hennes födelsedag och allt så jag försökte få polismannen att ge henne en present, att slippa betala... men han var inte på sitt bästa humör och ville knappt ens dra på smilbanden när vi skämtade med honom.  Vi har i alla fall lärt oss en läxa och lär ta med körkortet i fortsättningen. Det komiska var att jag och Karin för första gången idag, när vi satte oss i bilen till träningen, diskuterade hur vi skulle göra om vi fick böter mm. Vi kom i alla fall fram till att vi delar på det som vi båda orsakat eller varit omedvetna om... Ganska skönt att ha sånt uppgjort innan det väl händer. Blir ju lite knasigt att ta en sån diskussion efter. Det ska dock inte vara så att den som kör alltid drar det kortaste strået... Däremot är fortkörning eget ansvar vilket jag anser är bra... om det dock inte är så att vi har bråttom och hetsar den andra till det...
Nog om våra interna bötes-överrenskommelser =)

Trots detta lilla missöde har jag ändå haft en riktigt trevlig kväll. Hamnade som sagt på Bühl och kom faktiskt hem först nu... Jag har suttit och pratat med Tschigi och Fifi i flera timmar, på tyska. Det är sjukt ansträngande men riktigt lärorikt. Jag gillar verkligen mitt nya lag, de är så bra på att ta hand om oss. Det uppskattas!

Imorgon är det ny seriematch... wiiieeee=) Vi spelar mot Bern och det kommer att bli en tuff match. Jag och Karin ska hjälpa till på herrmatchen före våran match, så det blir en heldag i hallen imorgon. Det blir säkert bra. Ser i alla fall verkligen fram emot våran match.

Nu måste jag sova... Guten nacht!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men syster, din lilla buse!

2007-10-10 @ 01:44:26
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0