Vilken utklassning

Igår spelade vi match mot Schweiz. En nation som vanligtvis spelar mycket jämnt med oss. Igår var det ock lite annat. Vi spelade mycket bra och det gjorde verkligen inte Schweiz. Vi hade redan första perioden lyckats göra tre mål och innan matchen var slut hade vi gjort hela 11 mål. Schweiz lyckades göra ett mål efter ett misstag av undertecknad... Jag missbedömde en långboll som studsade lite olyckligt på mitt smalben och serverade en schweizare som i stort sett bara kunde lägga in bollen:( Trist men sånt händer. Inget att gräva ner sig för. Jag lyckade även göra ett mål i matchen vilket jag är mycket nöjd över. Det var en klockren frislagsvariant Hanna och Anna J knåpade ihop på morgonens träning. Inte ofta sånt sitter på första försöket. 

Gårdagens match var även ett jubileum för min del. Jag har nu lyckats jobba ihop till 25 landskamper vilket inte är fy skam. Det resulterar i en liten glaspokal. Den får nog plats i min prishylla, som egentligen är en undangömd skokartong... Det får jag ta tag i när jag kommer hem. En VM guldmedalj, SM medaljer mm borde förtjäna ett bättre öde än så... eller? 

Det var i alla fall mycket roligt att spela igår och jag tyckte Sverige presterade ett mycket bra spel. Kul att se med så många debutanter på banan. Detta ser mycket lovande ut för framtiden. Det gäller att ligga i med träningen nu, annars blir man snabbt omsprungen av alla duktiga talanger här i landet. Jag är djupt imponerad av många unga spelare, Malin Eriksson i IKSU är så här långt min favorit. Hon borde vara självskriven i landslaget efter den här debuthelgen och många år framöver. 

Om en timme far vi iväg till match. Idag spelar vi mot Tjeckien. De spelade föresten jämnt mot Finland igår.. förlorade i slutminuten(1.08 från slutet) En match som slutade 3-2. Jag ser fram emot dagens match, ska bli riktigt skoj.

Håll tummarna!  

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, ja det kan man kalla utklassning :)

2007-11-11 @ 23:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0