Gör ett nytt försök

Bloggade igår kväll men när jag la upp det försvann allt... vet inte vad som hände. Jag gör i alla fall ett nytt försök nu.

Har precis kommit hem till lägenheten i Dietlikon. Resan hem gick helt enligt planerna och det är skönt att återigen vara hemma, hemma? Svårt att säga vad som är hemma. Jag åkte hem till Södertälje, sen hem till Umeå och nu hem till Dietlikon.... hum, svårt det där.

Helgen har överträffat alla mina förväntningar. Det var verkligen jätte roligt att spela och bra måste jag säga att det gått oxå. Jag har varit lite orolig att jag ska ha tappat nu när jag inte spelar i den svenska ligan men jag tycker fortfarande att jag hänger med bra. Det verkade förbundskaptenerna också tycka eftersom jag fick spela alla matcher. Det absolut mest oväntade med helgen är att jag ökat på min målskörd i landslaget med hela 200%, det ni! Jag är som ni alla vet egentligen ingen målskytt och har tidigare i landslaget gjort 2 mål på 24 matcher. Efter helgen har jag nu gjort 6 mål på 27 matcher! Det är inte så illa pinkat. Jag är i alla fall jätte nöjd och håller tummarna för att detta inte var en engångsföretelse... =D 

En annan rolig sak för mitt ego var att jag lyckades få en 5:a i betyg för mitt spel i går mot Finland. Många landskamper bedöms av innebandymagazinet och jag brukar väl oftast få en 3:a i betyg vilket är lika med bra. Igår fick jag som sagt en 5:a vilket står för världsklass=D Jag tackar och bockar!!!

Här är länken för er som vill kolla...
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=106&aid=28275  

Turneringen vann vi i storslagen stil. 11-1 mot Schweiz, 5-1 mot Tjeckien och nu sist 10-2 mot Finland. Med tanke på att vi hade 7 debutanter och att hälften av truppen inte var med i VM senast visar Sverige på en otrolig bredd och styrka. Sverige är världsbäst i innebandy på damsidan och det är inget snack om saken! 


Kommentarer
Postat av: Lillis

Hej ina, tänkte att jag skulle skriva en komentar på din blogg som visst ingen annan gör ;). såg att hemfärden gick bra och det var ju tur. Tycker att det du var en trevlig rumms kamrat och att det funkade bra att spela ´med dig =). hoppas du har det bra där nere så ska jag göra mitt för att hålla ställningarna här uppe i norr =).

2007-11-13 @ 13:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0