Är klok för en gångs skull

Igår hade vi middagsbjudning. Tess, Auri, Nati och Silvi var här på tacomiddag och äppelpaj. Det var otroligt gott och trevligt! Det var första gången Nati och Silvi var här och jag uppskattade deras sällskap mycket. Nati gillar jag jätte mycket. Hon träffar jag i och för sig väldigt ofta på jobbet men det blir som lite annorlunda när man umgås på fritiden. Hon är grym i alla fall. 
      
  Jag, Nati & Auri     Alla till bords   Tess, Silvi & Karin

Jag har fattat ett klokt beslut. Jag tränade inte innebandy som jag hade tänkt idag och ska inte heller spela match imorgon. Det var min plan först  men efter att ha rådfrågat lite olika kunniga människor så tog jag det beslutet. Jag blev av flera rådd att låta bli då det "bara" är en seriematch. De sa i alla fall att det är mycket större risk att skada något annat eftersom jag på grund av svullnad inte har full rörlighet. Den tar man alltså ut rörligheten jag inte har i foten någon annan stans, typ knä eller höft, och då är skaderisken större. Jag kände då att detta var väldigt onödigt och jag är mycket hellre frisk resten av säsongen! Duktigt va? Jag är mycket stolt över mitt mogna beslut=)

Så här ser i alla fall min fot ut idag, två dagar efter skadetillfället. Jag tror dock att den är mycket bättre till veckan och räknar med att kunna träna igen på onsdag. Det tror jag är rimligt.


Imorgon har vi match först kl 19.30 och det är i Chur så jag och Karin ska passa på att se den staden imorrn. Planen är att kolla in staden och ev shoppa lite lördag dag och sen ska vi stanna kvar efter matchen. Då väntar ett besök hos herr och fru Anderson. Johan Anderson flyttade hit till Schweiz för att spela och då följde hans fru självklart med. Det ska bli mycket trevligt och jag ser fram emot en mycket bra helg=)

Jag tar lite kort i helgen så får ni ser hur det har varit och hur det ser ut.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0