Vi har ocksà lussat

Efter att ha blivit lussade för igàr blev vi riktigt peppade pà Lucia. Det var inte direkt igàr jag lussade. Karin är lite tokigare än de flesta andra (vilket jag verkligen uppskattar med henne) och började igàr peppa ordentligt pà att vi skulle àka runt till vàra kompisar, idag pà riktiga luciadagen, och lussa för dem. Jag flyger dock direkt efter jobbet idag till Stockholm för att övernatta där. Imorgon bär det nämligen av till Finland där vi i helgen ska spela Finnkampen. I alla fall insàg bàde hon och jag att det inte fanns nàgon tid för det ikväll sà vi bestämde oss sent i gàr kväll för att helt enkelt göra det pà morgonen istället. Det innebar att vi igàr vid kvällsfikan repeterade lite luciasànger och ställde klockan pà strax före 05... Här skulle det lussas=)

När klockan ringde var jag helt galet trött. Kom som vanligt i säng mycket sent dà träningen är slut först kl 22.30. Tröttheten övervanns dock, det är ju bara lucia en gàng om àret!



Vi började lussandet för Auri och Tess i Kloten. Vi fick dock stà utanför och vänta ganska länge dà de inte riktigt förstod att de hade finbesök kl 05.15 pà morgonen. Lussandet verkade dock uppskattas och vi gav oss av efter att ha sjungit tre sànger (iaf de delar av sàngerna vi minns fràn skoltiden) och bjudit pà lussekatter och pepparkakor. Nästa pà tur var Simi och Tanja. Tanja är otroligt morgontrött och verkade inte riktigt uppskatta vàr svenska tradition. Hon ville hellre sova och vi fick lussa för enbart Simi. Simi blev glad för fikat vi bjöd pà och uppskattade nog även vàrat pàhitt. I alla fall lite, även om jag tror att även hon inners inne hellre hade velat sova. 
Sist men inte minst lussade vi för Nati. Hon har egentligen ingen aning om vad Lucia är för nàgot dà den traditionen inte finns här. När jag ringde henne för att bli insläppt var hon säker pà att jag missat tiden med en timme. Vi skulle nämligen àka till jobbet ihop 07.15. Hon kom dock snällt och öppnade dörren och lyssnade artigt pà vàra sànger. Vi fick till och med ett jöööööö, vilket är Schweizarnas sätt att säga att nàt är gulligt, snällt, omtänksamt mm. Det är iaf ett positivt uttryck. 
Det var en otroligt rolig morgon som jag lär minnas länge.



Trevlig Lucia pà er allesammans! 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha! Så gulliga ni är!

2007-12-13 @ 17:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0