Storvinst till Sverige

Nu är Finnkampen spelad. Poängräkningen går till så att alla landslagens poäng summeras. Sammanlagt kan varje lag ta tre poäng. Först spelas en match som vid vinst ger två poäng. Efter matchen är slut avslutar man med fem straffar per lag. De laget som vinner straffarna får det tredje poänget. Sveriges damlandslag drog sitt strå till stacken och vann matchen med 9-1 och tog även hem straffarna, det dock efter sudden straffar.

Jag gjorde en hyffsad insatts och fick med mig en assist. Vi spelade dock inte riktigt som planerat. Jag spelade med Sussi efter att Malin Eriksson fick ont i magen, och i och med det blev kvar på hotellet.

Sverige blev efter dagens finnkamp totalsegrare med siffrorna 10-2. Sverige vann alla sina matcher men U-19 dam och herrarna förlorade sina straffomgångar. Som det ser ut nu är alltså Sverige helt överlägsna i innebandy, lite tråkigt för sporten är det allt...

Nu är jag sliten efter dagens spel och ska nu gå och sova. Imorgon väntar en stressig dag för att hinna med allt som står på schemat. Det blir frukost redan 07.30.... Det bästa med morgondagen är att jag slipper ta omvägen förbi Arlanda. Imorgon flyger jag nämligen direkt hem till Schweiz från Finland. Det blir skönt. Landar redan vid 18.15 så dte blir en lugn hemma kväll!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Christine Lindberg

Hejsan kära vän! sittr här på jobbet 04.30.- det är väldigt lugnt har roat mig med att kollat din blogg. Hoppas att du mår bra! Fått lite rapport ifrån Anna. Vi mår bra! Vi håller på att planera våran utomlands flytt för fullt. Vi flyttar i maj-juni som det ser ut. men containern går i februari! Så det gäller att fundera på vad som ska skickas. Hur mår du? Skönt med huvudet! HUr går det med livet, vänner, klubb och inte minst kärleken!!! Nyfiken i en strut kram Christine

2007-12-16 @ 04:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0