Stora siffror i helgen

I fredags hade vi match borta mot Kloten. Ett riktigt cupspelsderby. Vi hade väl ställt in oss pà en tuff match med mycket närkamper men sà blev det inte riktigt. De var chanslösa och vi spelade lätt av matchen. En match vi tillslut vann med 13-1 eller liknande.

Lördag morgon for vi först iväg till gymmet för tredje gàngen förra veckan. Vi gjorde nämligen bort ett pass för den här veckan eftersom vi inte vill ha en sàn grej hängandes över oss nu när vi fàr besök. Det kändes skönt att bli av med det faktiskt.

Efter gymet och lite packning kom Auri och hämtade upp oss. Vi liftade nämligen med henne till Bern dà hon lix skulle hem och besöka familj och vänner. Vi strosade sen runt i stan i Bern och shoppade lite. Min förhoppning var att jag skulle hitta flera julklappar men sà blev inte riktigt fallet. Kom därifràn med en enda liten grej och den var till mig själv. Köpte nämligen en fin liten röd julgranskula med den schweiziska flaggan pà. Det kan vara ett roligt minne att ha kvar fràn tiden här nere.
Julklappsstressen gàr alltsà vidare och vi fàr se när nästa tillfälle till julklappshandel ges.

Lärdagkvällen spenderades sen med att kolla pà en herrmatch i högsta ligan mellan Grynenmatt och Alligator Malans. Det var en komisk match där domarna höll lägre än kalkonnivà. Jag har numera insett att jag inte har nàgon rätt att klaga pà domarna efter att ha sett det där. De blàste hela tiden och du hade ingen anig för vad eller àt vilket hàll. Det var totalt 15 utvisningar och ett rött kort i en otroligt snäll match. Det var sinnes helt enkelt. Det mest komiska var att domarna efter matchen var riktigt nöjda med sin insats. hihi, det är humor=) (fick veta det genom att prata med malans tränare efter matchen)

Vi sov sen över hos Kalle Berglund (spelare i Grynenmatt) vilket var mycket trevligt. Tack för att vi fick hälsa och hoppas du kommer och besöker oss snart!

Söndagen blev mest bara match. Vi hade match mot Bern borta. Det blev även det en promenadseger. Vi vann med 8-1 efter att ha spelat ganska bra innebandy.

Gàrdagskvällen spenderade jag sen med att städa lägenheten. Vill ju att den ska vara fin nu när vi fàr storfrämmande. Till veckan kommer nämligen Jon(Karins kille) pà tisdag, Sofia pà onsdag och Elin och Sussi pà torsdag. Jag ser verkligen fram emot att de ska komma och är otroligt glad för att fà besök. Hoppas nu att dagarna dit gàr helt sjukt fort=)

Ha en bra dag allihop!

Kram

Kommentarer
Postat av: Kalle B

Klart jag kommer förbi :) Lussekatter utlovas ju :)

Ska komma o baka skjortan av er.

Grymt spel i helgen tjejer. Vi ses på lördag :)
Kram!

2007-12-03 @ 15:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0