Lussekatter och en lucia

När jag kom hem fràn jobbet igàr möttes jag redan i trappan upp till lägenheten av otroligt härlig doft, nybakade lussekatter. Karin var barnvakt igàr och hade med barnen bakat bàde peppakakor och lussekatter. Jag blev alldeles lycklig när jag kände doften av nybakat och kände direkt att det här kommer bli en bra kväll. Jag fick dock inte fika pà en gàng. Vi hade nämligen Schweiz bästa och sötaste Lucia pà besök.  Sara(5 àr) var hur söt och duktig som helst och gjorde àrets lucia till nàgot att minnas. Tack Sara! =) 



Lussekatterna dà, jo de var lika goda som de ser ut. Karin fàr dock ett litet minus för att de inte fanns ett minsta lilla russin pà dem. Jag kan dock förstà henne dà hon själv inte tycker om russin. Hon valde dock en alldeles egen variant av lussekatter dà hon garnerade dem med pärlsocker istället. Det var ju som sagt gott det oxà sà det gjorde inte sà mycket. 




 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men åh så söt! :) Vad roligt att ni blev lussade av Sara, jag förstår att det var mysigt och minnesvärt. Jag tror inte att det blir något luciafirande för min del i år, men vi ska dock ha julmysfika med laget efter träningen ikväll med julklappar och allt. Nu har jag skrivit klart min arbetsansökan, håll tummarna för mig! :) Kram!

2007-12-13 @ 14:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0