Hemresan...


Jag och Karin träffades på Arlanda redan kl 8 igår eftersom vi trodde att vi skulle ta 9.45 flyget tillbaka hit ner. Fick däremot reda på att Dietlikon bokat standby biljetter och när planet sen blev fullt fick vi inte plats. Det innebar att vi fick lov att gå tillbaka, hämta ut vårt bagage och försöka börja om igen. Probemet var då att det inte fanns några platser kvar på Swiss nästa plan ner och vi hade "Swiss only" biljetter... Vi ringde upp klubben och fick direktiv om att köpa biljett, det fick kosta vad det kosta ville... Det som fanns då var på SAS och skulle kosta 6500/person. Det var helt otroligt... de ville alltså att vi skulle köpa biljetter för 13000 för att komma ner till en träning. Det sjuka var då att vi träffade världens mysigaste kvinna i SAS biljettcentrum som hjälpte oss med biljetterna, och vi behövde inte ens betala för det. Hon tyckte att flygbolagen skulle hjälpa varandra och nu var det dessutom snart nyår. Hon ville helt enkelt vara lite extra snäll. Hon menade på att när SAS väl fick reda på det här hade hon redan gått i pension... Det var iaf väldigt snällt!

Vi kom hit iaf om dock lite senare än planerat. Vi fick lov att spendera över 8 timmar på arlanda och kom i och med det 45 minuter för sent till träningen. Det gick dock bra allting och nu är vi som sagt tillbaka.

Idag har vi haft en heldag med laget. Vi började med träning och sen hade vi aktivitet. Det innebar att vi skulle spela in en raplåt. Alla i laget skulle göra ett varit fyrtaktsrim. Jag och Karin gjorde dock våra ihop och det blev rätt bra tillslut om vi får säga det själva:) Det var skoj iaf. Har ikväll varit ute och ätit med laget. Vi hade även sista delen av lagets julklappsutdelning. Alla i laget är hemlig tomte åt någon annan. Vi har i december givit presenter i hemlighet en gång i veckan. Idag var det alltså dags att gissa på sin tomte och sen fick vi/delade vi ut sista paketet. Våran tränare Mo var min tomte och idag fick jag ett chokladfondueset. Jag blev hur glad som helst! Har själv funderat på att köpa ett förut. Detta var jätte fint med den Schweiziska flaggan på till och med. Hade verkligen inte kunnat få en bättre present. Fonduesetet ska nu packas ner till morgondagen då jag åker tillsammans med Simi och Tanja till Simis stuga i alperna. Jag längtar som tusan för jag är övertygad om att det kommer att vara hur mysigt och trevligt som helst.


Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig och rolig nyårsafton.


Många kramar


Kommentarer
Postat av: simon

Gott nytt Ina!

2008-01-01 @ 20:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0