Träningsläger i Alperna!



Nu är vi hemma igen efter en tripp upp till Alperna. Åkte i onsdags morse till Disentis på träningsläger med laget. Disentis ligger i östra Schweiz inte alls långt från Chur ,en bilresa på ca 2 1/2 timme. Det var lite molnigt de första två dagarna men idag var det riktigt vackert väder! Solen sken och det var över 20 grader varmt. Det är sååå vackert i bergen när solen skiner. Vart man än kollar så ser det ut som att man kollar på ett vykort... Det var riktigt coolt att kolla ut genom fönstren på hallen och bara se gröna kullar och vita alptoppar!

Tyvärr gick det inte riktigt som planerat i helgen.... i gårdagens match mot Piranja Chur så klantade jag till de lite för mig själv. Jag värmde antagligen inte upp riktigt ordentligt och så på uppvärmningen med klubba och boll så sträckte jag ljumsken lite. Dum som man är så lyssnade jag inte på kroppen på en gång utan fortsatte köra. I tredje perioden insåg jag att jag inte hade något annat val än att kliva av... Då hade jag tokont och kunde inte ta i när jag sprang:( Sen dess har det varit vila och lär vara det några dagar till... Det är riktigt tråkigt att sitta på sidan när de andra tränar! Som tur är brukar det inte vara så ofta och jag hoppas verkligen inte att det kommer förändras här nere heller.

Under lägret bodde vi lyxigt nog på hotell. Det var ett litet mysigt hotell som hade allt vi behövde. Jag och Karin blev till en början placerade i samma rum men vi kollade om några i laget ville byta med oss... Det går fortare för oss att lära oss tyska om vi inte enbart hänger med varandra. Jag hamnade i alla fall med Tschigi eller "miss pink" som jag kallar henne. Allt hon har på sig är rosa! Kan omöjligt finas någon som gillar rosa lika mycket som hon. Hon har till och med en rosa liten väska med sig ut på bänken till match. Vad den innehåller är jag osäker på men den är alltid med i alla fall. Tydligen blir hon mobbad för den av de övriga lagen i serien... men hon kanske resonerar som jag gör ibland när jag gjort bort mig... hellre ökänd än okänd! Hon är i alla fall riktigt mysig och snäll och hade tidernas bästa tyskakurs med mig de stunder vi hade som inte var träning.. jag gillar henne skarpt:)

Det är många i laget som är riktigt snälla. Svårt att hitta alla guldkorn än eftersom vi fortfarande har problem med att kommunicera med vissa. Det blir lite svårt när vi inte kan göra oss förstådda på tyska och de inte på engelska... Det som är bra är att vi börjar förstå mer och mer tyska, men de måste dock prata väldigt långsamt. När de pratar på på schweizertyska så har jag inte en susning att förstå vad de säger.. men vem vet.. en dag kanske.... Ett guldkorn vi hittat är i alla fall Simi. Hon är riktigt grym! Det räcker som inte med att hon är en riktigt grym innebandyspelare hon är dessutom en bra ledare och en mysig person. Hon är grym på att ta hand om oss nya! Vi är otroligt glada för att vi valde "hennes" lag, för jag tror knappats vi kunde fått det bättre.

Inser nu att jag suttit framför datorn lite för länge... dax att sova!

Imorgon är det fest i Dietlikon vilket innebär jobb för oss i laget. Ska jobba tre timmar i morgon kväll på en bar här i närheten.... Annars ser jag fram emot att ha en ledig helg... så imorgon hoppas jag att jag kan sova länge, riktigt länge!:)




Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej igen tjejen!
Följer dina äventyr här hela tiden. Ser fram emot att följa en spännande och lärorik säsong för dig. Idag var det träningsmatch- IKSU slog ÖSK (eller ÖIK som de ska heta denna säsong) med 5-3. Hade kunnat vara lite större siffror, vi släppte in dem i matchen tyvärr.. Men det var kul att se alla! Vi saknar dig redan! Ha det så kul där nere, se till att du lär dig sydtyskan och lär dig lite rolig taktik att ta med hem sen. Ta det lugnt! Kram SuperT

2007-08-25 @ 17:18:43
Postat av: Anna & Johan

Hej Ina...
Kul att läsa din blogg och se vad du har för dig. Har noterat när ni har bortamatch mot Chur... Hoppas vi har möjlighet att se den. Såg att ni varit nere i våra krokar oxå...:)Denna helgen spelar Alligator Champy Cup - ikväll är det derby mot Chur, ska bli intressant. Hoppas att allt är bra med dig. vi har lite planer på en tur till Zurich nästa vecka - kanske kan försöka få in en fika. Ha det gott kram Anna och Johan

2007-08-25 @ 17:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0