Riktigt bra dag!

Ytterliggare en sen kväll... vet inte varför jag aldrig kommer i säng i tid men det går helt enkelt inte. Blir kanske bätre framöver, kan ju alltid hoppas!

Har haft en riktigt bra dag! På jobbet fick jag översätta alla konton... måste veta vad det är jag debiterar resp. krediterar... sen har jag bokfört lite oxå.

Karin gick hem från jobbet idag, hon hade ont i huvudet och jag måste säga att hon var världens bästa hemmafru! När jag kom hem för att äta lunch hade hon tagit tag i tvätten samt lagat mat till mig! Det stod till och med redan serverat på bordet. Det räckte som inte med det ... När jag kom hem efter jobbet för att kasta i mig nåt för att sen dra vidare till tyskakursen hade hon till och med kokat en tallrik gröt åt mig! Den hade svalnat sådär lagom mycket, precis som jag vill ha det, och var förövrigt perfekt saltad!  Jag måste tillägga att Karin inte kokat gröt sen vi kom hit och egentligen inte visste riktigt hur hon skulle göra, vilket gör det hela ännu bättre. Undar om jag blivit nedpedad från lägenhetens gröttron nu... Kanske inte längre är förste grötkokare?:S

Tyskan var väl sådär även idag... ägnade första timmen till att repetera förra lektionens meningar... Scheisse!! Kan väl inte direkt påstå att tempot var högre den här gången, tyvärr! Att Karin dessutom inte var med gjorde ju inte lektionen roligare direkt, men jag klarar mig som tur är själv oxå. Ibland är det dock skönt att ha någon att hålla i handen:D

När jag kom hem var Tess här. Hon och Karin var i köket och lagade mat åt oss... Eller rättare sagt, Tess kom hit och lagade mat åt oss! Efter två middagar som Tess nu kokat ihop åt oss måste jag säga att jag är djupt imponerad! Hon är en riktigt bra kock! Idag blev det trerätters:)

Förrätt: Mosarella, tomat och några gröna blad
Varmrätt: Kyckling, potatisgratäng och en god sås
Efterrätt: Bärpaj med vaniljsås

Tack Tess för en otroligt god middag och en riktigt trevlig kväll!!!

Det var allt för nu... Måste verkligen sova...Ska ge er några bilder från kvällen bara..

Kram och Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0