Nu har äventyret börjat

Oj vad tiden går fort! När jag beslutade mig för att spela den här säsongen i Schweiz hade jag ingen aning vad jag gav mig in på. Det kändes spännande och något som var ganska långt borta.. nu är jag här och äventyret har börjat men jag har fortfarande ingen aning om vad jag har gett mig in på. Det jag vet så här långt är dock bara positivt. Vi ( jag och Karin) trivs i lägenheten. Den var möblerad och försedd med diverse prylar som städgrejer lite mat och toapapper så vår första tid här skulle bli så bra som möjligt. Det bästa av allt är att vi har badkar och diskmaskin:)

Vi har båda fått jobb oxå! Vi kommer båda att jobba på ett skolager.. skönt det nu när vi inte kan någon tyska. Hoppas dock att vi snart kommer igång med tyskan... Känner mig lite handikappad när jag inte kan språket. Allt på tv är i och för sig dubbat så jag antar att jag måste bli bättre på att titta på tv helt enkelt. Då kanske jag får lite gratis..

Vi fick ett jätte fint mottagande igår på flygplatsen. De var där med blommor, filmkamera, media mm... Sen blev vi skjutsade till lägenheten där vi med spänning fick se hur allt var fixat. Vi kände båda direkt att det var bättre än vad vi hade kunnat drömma om. Vår bil, som är liten och röd, stod parkerad nedanför vår lilla uteplats och idag tog vi vår första åktur. Skulle träffa Salmings säljare här nere, Pat. Vi försökte ta oss till en mötesplats eftersom vi inte visste adressen vi bodde på, det slutade konstigt nog med att vi körde vilse. Vi hamnade på toys ´r´ us.. då vi insåg att vi inte ens var säkra på vägen hem så ringde vi Pat och bad han komma dit och guida oss rätt... Det löste sig alltså till slut!

Har även hunnit med att äta lunch med tränaren, fått en åktur runt samhället med en svenska som bott här nästan hela hennes liv, samt varit och handlat och fått intenet installerat! Mycket att fixa så här i början! Internet känns jätte viktigt. Har redan hunnit med att videochatta med Sussi.. riktigt roligt!

Imorgon väntar en trip till Zürich med tränaren och sen är det dax för första träningen med laget! Vi tränar tydlige 2 1/2 timma då första timmen är utomhus... det blir säkert bra!

Nu ska jag försöka lära mig lite funktioner jag kan ha nytta av på min blogg samt maila ut adressen till den här till alla er som troligtvis läser det här nu:)

Ville bara meddela att allt gått bra och att hittils känns allt till och med bättre än förväntat!:)

Många kramar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej lillasyster!
Kul att du börjat blogga. Jag lovar att följa alla dina äventyr det här året.
Lycka till med nya livet i Schweiz!!
Kram Anna

2007-08-15 @ 00:53:07
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Hannele

Hej vännen!
Lycka till med allt! Jag hoppas att ni kommer trivas och ha kul! Ni har ju i alla fall väldigt trevligt sällskap både du och Karin. ;-)
Vem vet, jag kanske kommer ner och kikar förbi!
Stor kram

2007-08-15 @ 15:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0