Lite negativ idag...

Var på första tyskalektionen igår..... så här kommer mitt första negativa inlägg:) Det var sååå dåligt :( Vi är knappast några tyskaexperter men att få lära sig två meningar på två timmar känner i alla fall jag mig överkvalificerad för. Hade jag haft bättre självdisciplin så hade jag lärt mig betydligt mer hemma. Nu ska vi ta tåget till en annan ?förort?, nåt som dessutom kostar skjortan, 70 kronor t/r... för att egentligen inte få ut så mycket av det...

Det är en salig blandning på folket i vår klass. Alla kommer vi från olika länder och är där av olika anledningar. Jag inser dock att vi från Sverige har en stor fördel av att språken påminner så mycket om varann... Vi ska testa ett par veckor nu och om det inte blir bättre får vi se till att ta tag i det då. Vi är dock rädda att hoppa över nåt eftersom grunderna känns ganska viktiga.  


Sen är det jobbet.. Vet ni, fick börja med bokföringen idag:)
Känns riktigt roligt och utvecklande att få lära sig det på riktigt. Läste 5 p ekonomi förra läsåret men inser att jag måste plugga på lite till. Det jobbiga är att förstå vad allt betyder. Försökte sitta med en ordbok idag och slå upp de olika kontona, det är en bra början i alla fall. Tur att de kontrollerar allt jag gör, jobbigt om jag råkar se till att bokföringen inte stämmer...

Som sagt, känns som att det finns stor utvecklingspotential i mitt jobb och det uppskattar jag verkligen!

Ska bli skoj att se vad jag får göra imorgon... ser fram emot det:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0