Första innebandypasset

Då var första träningen gjord... Det var 31 grader varmt ute idag och det märktes även på träningen. Det var verkligen varmt i hallen och både Karin och jag svettades så att det rann om oss. Träningen började med 30 minuters teori på tyska. De tycker de underlättar för oss när de tar allt på tyska istället för schweizertyska... vi fattar lika lite i vilket fall som helst... Som tur är har vi Simone Berner som har spelat två säsonger i Boden och i och med det pratar flytande svenska. Hon sa att vi får en snäll första vecka men att även hon kommer att börja prata tyska. Det tycker jag känns bra för jag vill verkligen lära mig språket. Det är ju en av anledningarna till varför jag är här.

Träningen i sig gick väl helt okej för att vara den första. Gjorde en del bra grejer men ven endel mindre bra.. men det är ju som vanligt:) Det är svårt när man har problem att kommunicera med sina medsplare men engelska funkar alltid och vi löste de flesta problem som uppstod på banan.

Efter träningen var det klädprovning. Vi fick beställa några träningskläder men tills de kommer får vi nu till en början nöja oss med att få ett träningsställ. Antagligen kommer jag då och då glida in på träningen i Salming fram tills dess att jag har fått fler träningsset.

Nu är det bekräftat... Fick även testa matchställ. Nästa säsong kommer vi att spela i kjol :/
Känns sådär måttligt snyggt men det är bara att acceptera. Lyckligtvis medföljer hotpants till matchstället så jag slipper blotta mig för den Schweiziska publiken, man ska vara glad för det lilla :)

Imorgon väntar första gympasset. Till skillnad från IKSU fokuseras det här på överkropp istället för på ben. Ska bli mycket intressant att se hur ett gympass är upplagt.

Nu ska jag och Karin äta kvällsfika. Jag har lagat gröt.. mums...

Auf Wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha, innebandy i kjol... ja det var något nytt :) Undrar om de kommer komma på såna roliga idéer även här hemma :D
Hackern är nu borttagen, täntke du skulle få öva att göra det också, men jag hade ju som sagt visat min poäng med att det gick och du verkar ju ha löst problemet med att få upp bilder också. Bra jobbat!! :D
KRAM!

2007-08-16 @ 11:44:58
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Stefan S

Men du!! Vad ända in i glödheta... Låter ju knäppt, men jag hoppas ändå att d sprider sig till nordligare breddgrader =) Bara för att lixom!! Allt låter och ser ju för övrigt skitbra å fint ut =) Över å ut!

2007-08-17 @ 22:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0