Första dagen på jobbet!

Nu har jag varit på jobbet också... Började 07.30 imorse och jobbade till kl 17. Jag har en timmes lunchrast vilket kändes väldigt långt. Det är okej för mig att jobba in lite tid där men jag är osäker på om det är lika lätt för Karin. Hoppas det för då kanske man kan gå hem halv fem varje dag istället, det skulle göra ganska mycket...

Det jobbiga är att man inte har någon eftermiddagsfika här, eftermiddagarna kan nog ha en förmåga att kännas ganska långa på grund av det. Det gäller att vara väl förberedd med godis eller dylikt för att hålla sig vaken:)

Vad fick jag göra då... Började dagen med att lära mig sortera de olika fakturorna. Vilka som var skor, transport och övriga omkostnader. Det var lite klurigt eftersom mina upplärare knappt kan någon engelska, men det gick i alla fall. Jag förstod så pass mycket att jag fixade det, det vet jag eftersom de dubbelkollade allt jag gjorde, som tur var!!! Känns som att det är viktigt att inte göra några fel där, finns nog risk att de blir sura då... Efter det fick jag lära mig hur jag för in anställda i systemet. Satt och la in en hel drös anställda vilket tog oförskämt mycket tid.. men det känns bra för nu vet jag vad jag ska göra några dagar framöver. Det är nämligen hur många som helst kvar som ska in, orsaken till detta jobb är att de håller på att byta system... Men jag har inga problem att göra samma sak en längre stund, så det är lugnt för min del. Skönt också att veta vad man ska göra. Känns jobbigt att behöva fråga hela tiden ?vad ska jag göra nu...?

Summa summarum var det en bra första dag på jobbet. Jag ser fram emot att se vad mer jag kommer att få lära mig. Det verkar som att jag kommer få mer ansvar ju mer tid som går. Kul när det finns utvecklingspotential i jobbet.

Nu ä det dags för middag och sen är det träning. Ska träffa lagets skadeansvarig kl 20.15 för att kolla på sräckningen i ljumsken, sen blir det nog cykeln i 1 1/2 timme för min del. Vågar inte riskera att dra upp sträckningen och på grund av det börja om med vilan... Har tester på onsdag med laget, hoppas på att kunna vara med då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0