Efter helgens Cup

Äntligen hemma!

Nu är vi hemma igen efter en tuff helg. I helgen har vi nämligen varit iväg och spelat Sense cup med laget. Tyvärr gick det inte som planerat... vi förlorade finalen mot Red Ants Rychenberg efter straffar och fick tyvärr inte med oss varken den stora bucklan eller prispengar hem :(

Turneringen gick väl sådär spelmässigt för oss. Ibland kunde vi briljera med bra spel men oftast var det tyvärr lite väl mycket slarv i passningsspelet. Så här tidigt på säsongen känns det dock som att det är ganska överkomligt och det känns som att problemet kommer lösa sig själv ju mer tid som går. Inget att stressa upp sig för med andra ord, inte än i alla fall...

Resultaten från helgen blev som följande:

UHC Dietlikon - UHC Zugerland 8-0
SC Red Arrows M´buchsee-Z - UHC Dietlikon 0-7
UHC Dietlikon - Bern Capitals 0-2

Kvartsfinal
UHC Dietliko - Burgdorf Wizards 3-1

Semifinal
UHC Dietlikon - Bern Capitals 3-2 efter straffar

Final
UHC Dietlikon - Red Ants Rychenberg-W´tour 4-5 efter straffar

Bra att få träna så mycket straffar men det blir nog mer av det på träningarna framöver antar jag.. av 9 straffar satte vi bara två.. Det var Karin som satte båda sina... Jag var en av de som missade båda mina så jag och de andra får lite att träna på att vara redo sen när det verkligen gäller!

För egen del gick det bättre och bättre för varje match. Det slutade med att jag kom med i all star team:) Kändes som en skön början med mitt nya lag.
Även Karin kom med i all star!! Så vi har börjat bra båda två. Skönt att inte göra dem besvikna redan första helgen... kanske dumt att höja deras förväntningar i och för sig men det får vi ta:)

Har trots finalförlusten varit en bra helg. Har lärt mig lite nya ord på tyska, lärt mig alla namnen på tjejerna i laget och så är det ju alltid kul att spela match!

Det som är lite mindre bra är att jag för första gången i mitt nya hemland sovit ganska dåligt. Första natten nu på cupen kändes det som att jag inte sov alls... Andra var i alla fall okej men jag hade inte klagat på lite sovmorgon. Vi hade dock oss själva att skylla då vi såg till att bli tvåa i gruppen, och i och med det fick spela den tidiga kvartsfinalen.

Frukosten är inte som hemma.... Vi skulle alla ta med oss en sak var till frukosten. Jag fick frukt och Karin nutella. Bara en sån sak... Det är inte många lag i Sverige som jag tror skulle välja att ta med nutella till frukost under en turnering. Annars fanns det yoghurt, müsli och typ startflingor att välja på. På mackorna är det just nutella eller sylt som gäller. Det är väl just smörgåspålägget som är mest ovant. Hemma här i lägenheten är det dock gröt som står på menyn varje morgon, min underbara gröt:) Längtade verkligen efter den i helgen så då kan ni ju ana hur bra den är :D

Det var nog allt från de här helgen...

Hejs!

       
En del av laget utanför hallen vi spelade cupen i helgen...


Jag och Karin i våra fina matchkläder... Titta och njut:)
Vet inte om jag är typ korkad men ibland lyckas jag vända bilderna och ibland inte.. dessa får ni se på tvären iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0