Det blir mycket nu framöver




Vi har som jag nämnt tidigare fått ett jobb, vi ska dock jobba mer än vad vi från början hade tänkt. Jobbet de fixat innebär ett jobb på 100 %. Vi ska båda två jobba på ett skoföretag som heter Walder. Det ligger bara 10 minuters promenad från våran lägenhet så det är ju perfekt. Vi hade trott att vi skulle ha samma jobb men så var det inte riktigt. Det fanns ett jobb på lagret, som innebar att sätta prislappar på skor samt att packa ihop ordrar från skobutiker och så fanns det ett på kontoret. Det är det jobbet jag fick. Mina arbetsuppgifter är väl lite mer oklara för mig än så länge, eftersom vi under mötet med företaget inte förstod ett dugg av vad de sa. Vi hade med oss två från klubben som skötte allt snack åt oss. Jag vet dock att jag ska ha hand om bokföring för de frågade om jag hade någon kunskap om det.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Måste säga att det var jobbigt att sitta med på ett möte som handlade om mig men som jag inte fattade ett enda ord av. Vi förstod det som att Ramona (en av de som vi hade med oss) skulle vara tolk men hon sa typ inte ett enda ord till oss under mötet. Vi fick jobben i alla fall men det hade vart bra att veta vad de sa. Fick i och för sig en snabb sammanfattning efter men det var en bråkdel av vad som verkligen sades....

Det som känns lite jobbigt med att jobba 100 % är att vi inte kommer ha någon som helst fritid. Vi ska nämligen börja vår tyskakurs på tisdagen samma vecka vi börjar jobba. Det är en intensivkurs som håller på enda till januari. Kursen är tisdagar och torsdagar mellan 18-19.50. Detta innebär att vi kommer att jobba 07.30-17 alla dagar och ha träningar 20-22.30 måndag, onsdag och fredag och så tyskan tisdag och torsdag.... Det blir ju inte direkt mycket tid över till annat... Hoppas vi lär oss tyskan snabbare än planerat så att vi slipper genomföra hela kursen. Det är dock ganska höga krav på mig att jag lär mig tyska för jobbets skull! Än så länge känner jag ingen större panik över att jag inte kan språket.. ser det mer som en utmaning och tycker det ska bli roligt att lära mig. Hoppas jag har samma syn på det om några månader.



Kommentarer
Postat av: Brittis

Hej tjejen!
Kul att läsa om era äventyr, ska följa din säsong med spänning. Men känns ganska farligt att ha IKEA så nära med tanke på att man alltid har en förmåga att komma hem med mer än man tänkt varje gång man besöker det stället... Hoppas arbetsuppgifterna blir klarare så fort du väl börjat.
Ha det gott.. Kramar Brittis

2007-08-20 @ 13:10:53
Postat av: Anna

haha, kontorsjobb och bokföring utan att förstå språket, vad roligt. Det kommer säkert gå jättebra, men ändå roligt att slängas in på ett sånt jobb det första som sker!
Jag gissar på att ni lär er tyska riktigt fort med tanke på att alla pratar det runt er, ni får väl se till att sluta prata svenska också efter ett tag så får ni mycket övning :)
Ta hand om dig!
Kram Anna

2007-08-20 @ 14:56:48
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Sandra

Hej vännen..
Oj vilket schema du får där nu..Jobb, träning å tyska. Du kommer in i språket fort så då blir det nog roligare å lättare. Men fritiden finns inte, lite slappar timmar skulle ju inte sitta fel. haha
dom har jag massor av.
Sköt om dig å massor med kramar från foppa

2007-08-21 @ 17:33:41
Postat av: Sandra

Hej vännen..
Oj vilket schema du får där nu..Jobb, träning å tyska. Du kommer in i språket fort så då blir det nog roligare å lättare. Men fritiden finns inte, lite slappar timmar skulle ju inte sitta fel. haha
dom har jag massor av.
Sköt om dig å massor med kramar från foppa

2007-08-21 @ 17:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0