Borta ett tag





Nu är det fredag förmiddag och jag har nästan varit konstant tillgänglig på msn sen i tisdags...:) Nu blir det dock lite ändringar på det. Idag har vi endel att göra och se ska vi iväg på en cup så jag kommer inte vara tillgänglig förrän på måndag kväll igen. Ni får klara er utan mig ett tag med andra ord :) På måndag ska jag även börja jobba så nu är det slut på slappandet... Vi hörs dock kanske igen på måndag kväll. Kommer i alla fall försöka få in ett inlägg om hur cupen varit.

Igår var jag och Karin som jag skrev på Ikea och vi kom hem med ungefär det som var planerat. Visst fick vi med oss lite extra men vi kom undan ganska billigt ändå. Efter att vi handlat diverse saker till hemmet gick vi lös i Ikeas lilla matbutik. Det var lycka när vi insåg att de hade massa goda saker och att det inte ens var så speciellt dyrt. Visst var det dyrare än hemma men det är ju allt här nere. Jag köpte i alla fall knäckebröd, kalles kaviar och bilar. Karin köpte svenska naturchips, ballerina kex, delikatobollar och nyponsoppa. Karin är lite mer onyttig än vad jag är... Alla Karin bott med har enligt henne gått upp i vikt, eftersom hon äter så mycket onyttigt... jag antar att jag ligger i farozonen om jag inte visar lite karaktär... Vi får väl se hur det går.:)
I alla fall var vi inne på Ikea lite längre än planerat så vi hann inte handla någon mat, det blir ett projekt vi ska ta tag i ganska snart hoppas jag. Vi har dock hittat till tvättstugan och har nu slängt in en maskin, så vi måste vänta in den innan vi ger oss av. Det blir även en extra tur på Ikea, Karin hade några fler saker hon ville köpa.

        
Det vi fick med oss hem från Ikea...

Annars ser dagens planering ut så att vi kl 16 ska till våran kommande arbetsplats och träffa arbetsgivaren. Hoppas att idag få reda på hur mycket det är tänkt att vi ska jobba, vad vi har för lön och vad vi har för arbetsuppgifter. Ska bli spännande. Efter det är vi bortbjudna på middag till två tjejer i laget. Ska bli trevligt! Som tur är det är en av dem Simone Berner och hon kan svenska så vi lär inte ha några kommunikationssvårigheter på grund av språket i alla fall :) Längtar till den dagen då jag själv förstår och kan göra mig förstådd på tyska. Just nu känner jag mig mest trög och okunnig.

Ja ja, dax att ta tag i tvätten....

Trevlig helg på er alla!

KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0